Swift

Hupszi - Kártyajáték - Értékelés



A Hupszi c. kártyajáték a Lyukasóra Sulikártyák sorozat második darabja. A játék a Pagony gondozásában jelent meg, tervezője Győri Zoltán, míg a gyönyörű és aranyos illusztrációk ismét Mayer Tamás nevéhez köthetők. 
A Menzacsata, ami idén áprilisban jelent meg nagy kedvencünk lett, így nem is volt kérdés, hogy a Hupszit is szeretnénk kipróbálni!
A Lyukasóra Sulikártyák egyszerű szabályzatú, könnyen lejátszható játékok, hisz céljuk az, hogy a gyerekek az iskolában egy-egy szünet, vagy egy-egy lyukasóra alatt felhőtlenül szórakozzanak és gyors meccseket vívjanak egymással.
A Hupszi kb. 15 perc alatt lejátszható kártyajáték, melyben együtt dolgoztok a társatokkal, hogy megmentsétek és elrejtsétek Hupszit a tanároktól.

A Hupszi egy végtelenül szórakoztató játék, melyet számomra Mayer Tamás lenyűgöző képi világa tett igazán kedvenccé. A játékot a kiadó 7+ éves kortól ajánlja, míg a játékosok száma jelen esetben csupán 2 fő, aminek én magam rendkívül örültem, hisz rengeteg jó játék sajnos 3+ / 4+ fővel játszható...

A játékban Hupszi megmentése a cél. A két játékos együtt dolgozik s közösen munkálkodik azon, hogy Hupszit és rettentő mókás csínytevéseit elrejtsék a három tanár (Kati néni, Imi bácsi és Gizi néni) szemei elől. A játékot nehezíti azonban, hogy a játékosok egymással nem kommunikálhatnak, s jelzéseket sem adhatnak, ezért nagyon fontos a figyelem és a koncentráció, valamint a memória - milyen lapokat is játszott már ki a társunk.
Egy-egy tanár 4 alkalommal veheti észre Hupszit "büntetés" nélkül, az 5. alkalommal a játéknak vége, a játékosok veszítenek...


A doboz tartalma / A játék menete

  • 18 db Hupszi kártya
  • 26 db őrkártya (13 fiú és 13 lány elosztásban)
  • 3 db tanár kártya
  • 3 db pontozólap
  • 2 db segédlap
  • 1 db játékszabályzat

A két játékos maga elé veszi az általa választott karakterhez tartozó őrségkártyákat. Ezek közül 4-4 db csillaggal jelölt, ezeket a játék elején még félretesszük. Mindkét játékos kezében 9-9 db őrségkártya lesz a játék kezdetén. Ezeken a kártyákon az adott karakter mellett különböző ikonokat láthattok a sarokban, ezeknek a játék folyamán nagy szerepe lesz. Erről később.

Az asztal közepére kitesszük a három tanár kártyát, majd ezek mellé lehelyezzük a Hupszi-paklit. A Hupszi kártyákon szintén különböző ikonokat láthattok, melyek egy-egy tanárhoz tartoznak. Lebukás esetén az a tanár kapja el Hupszit, akinek az ikonja a lapon látható.

A játék összesen 18 körből áll. Bár ez elsőre soknak tűnhet, higgyétek el - korántsem az.
A legelső feladatotok felcsapni egy Hupszi kártyát, majd annak két oldalára elhelyezni a kezetekből 1-1 őrségkártyát. Ezt először fejjel lefelé játsszátok ki Hupszi mellé, majd egyszerre fedjétek fel a lapjaitokat.

Ezután következik a kör "kiértékelése", vagyis megnézitek, hogy Hupszi lebukott vagy megmenekült-e.
Ezt az őrségkártyán található ikonok segítségével tudjátok ellenőrizni, aminek a pontos magyarázatát a segédlapon vagy pedig a játékszabályzatban olvashattok.
Példának okáért két Őrség kártya esetén Hupszi megmenekült. Két Szundi kártya esetén azonban Hupszi lebukott. Egy Éber Őrség és egy Szundi kártya esetén Hupszi szintén megmenekül, míg példának okáért két Nagy Szundi esetén Hupszi nemcsak hogy lebukik, de még egy kártyát is húznotok kell a Hupszi-pakliból, s a megfelelő tanár elé tenni! 
Az őrségkártyákon található ikonok ennél többféle kombinációban is letehetőek, ezek részletes ismertetésére azonban csak a játék közben lesz szükségetek, így most nem sorolom tovább.

Miután a kör véget ér, a kijátszott őrkártyáitok egy lefordított dobópakliba kerülnek, s kezdődhet a következő kör, melynek a menete ugyanaz, mint az előző. Ez egészen a 9. kör végéig tart, mikor is elfogynak a kezetekből az őrségkártyák...

Ezt követően a feladatotok megszámolni, melyik tanár előtt hány Hupszi van, s aszerint kell megváltoztatnotok az őrségkártya összetételét. 
Például, ha a tanárok még csak négynél kevesebbszer vették észre Hupszit, akkor 1-1 Őrség kártyáról le kell mondanotok és sokkal kedvezőtlenebb helyzetbe kerültök, ugyanis 1-1 csillagos Szundi kártyát kell a kezetekbe vennetek. Viszont, ha a tanárok már több mint hatszor észrevették a csintalan csínytevőt, akkor Szundi lapot dobhattok el csillagos Éber őrség kártyára, amivel előnyhöz juttok.

Az őrség kártyák összetétele - nem köntörfalazok - kegyetlen. XD Természetesen sokkal több Szundi és Nagy Szundi lapotok van, mint Őrség, ezért nagyon fontos odafigyelnetek egymásra, ki mit rakott már le, ahogy a 9. körig is érdemes minél több Hupszit elkapatni a tanárokkal, hogy a 10. körtől ne hátrányban legyetek a még eggyel több Szundi lap miatt... Természetesen ez csupán a mi véleményünk és tapasztalatunk, de a rengeteg lejátszott meccs alatt mi ezt a taktikát ítéltük a legkedvezőbbnek számunkra.

A játék azonnal véget ér, ha egy tanár ötször is észrevette Hupszit. Ez automatikus vereséget jelent számotokra, legyetek bármelyik körben. Amennyiben a játék végére maximum négy-négy-négy Hupszi van a tanárok előtt, nyertetek! A cél természetesen az lenne, hogy a tanárok minél kevesebbszer vegyék észre rakoncátlan szörnyecskénket, de higgyétek el, nem is olyan könnyű rejtve tartani Hupszit a felnőttek szeme elől. :P

A játéknak van egy kiegészítő játéklehetősége is, ami szintén egészen különleges, s aminek a segítségével kideríthetitek, mennyire játszottatok "jól", avagy mennyire voltatok ügyesek a "Hupszi megmentése-küldetésben"...


Véleményünk

A Hupszi egy végtelenül szórakoztató, gyönyörű látványvilágú játék, aminek a személyében egy új kedvencet avattunk. Bár a Lyukasóra második tagja egy picikét lemaradt a Menzacsata mögött, így is remekül szórakoztunk. Számunkra külön öröm volt, bár azt hiszem, ennek leginkább én örültem, aki utál veszíteni, hogy a játékban együtt győzünk vagy vesztünk, s nem egymás ellen, hanem egymással közösen dolgozva kell egy célért küzdenünk.

Mint ahogy A herceg nyer!, úgy a Hupszi sem egy könnyű játék, ám annál szórakoztatóbb. A rengeteg próbálkozás és kör során így is csupán 2 alkalommal mentettük meg szerencsétlen Hupszit, aki egyébként a világ egyik legédesebb kis szörnyecskéje. Nagyon figyelnetek kell egymásra és észben tartani, ki milyen és mennyi lapot rakott már le a kezéből. Együtt kell rezonálnotok és még így is lehet, hogy sok esetben akaratlanul is kicsesztek majd majd saját magatokkal, ha az egyikőtök "rosszat" tesz...
Fontos az egymásra hangolódás, az, hogy mennyire ismeritek egymást, s biztos, hogy jó pár kört le kell játszanotok ahhoz, hogy minden flottul menjen. Már feltéve persze, ha nem vagytok óriási mázlisták, akiknek rögtön sikerül minden! :P

Számomra a játék legnagyobb vonzó ereje Mayer Tamás képi világa és a Hupszi-karakterlapok voltak. Nem titok, hogy imádom Tamás munkáit, s bár társasjátékról lévén szó, természetesen beszélnünk kell magáról a játék felépítéséről, szórakozási faktoráról, összetételéről, logikusságáról és még sorolhatnám, számomra nagyon fontos a külcsín is, ami, ha nem nyeri el az ember tetszését, már veszett ügye van. Mayer Tamás különleges érzéssel kapja el ezeket a karaktereket, amik tökéletesen illenek magához a játékhoz és a megjelenítendő történethez. Így volt ez a Menzacsatánál, s most itt is.

Ha a Hupszival játszotok, garantált a felhőtlen szórakozás! Biztos, hogy számtalan komikus vagy épp idegtépő percet éltek majd át, mikor rosszul döntötök, vagy mikor Hupszi egy tanár karmai közé kerül.
Minden egyes körrel egyre nő a tét, figyeljetek nagyon oda, mit léptek és próbáljátok megmenteni ezt az elképesztően édes és huncut szörnyecskét Kati nénitől, Gizi nénitől és Imi bácsitól!!! Higgyétek el, megérdemli, mert nagyon cukiiiiii! :3 ❤

Figyeld:
  • - miket csinál Hupszi
  • - miket csinálnak a gyerekek őrség vagy épp "lazsálás" közben
  • - A Hupszi-kártyák hátoldalát (az valami egészen varázslatos és tudjátok - cukiiiii!!! :3)


Értékelés: 4,5/5

A játékot köszönjük a Pagony kiadónak!

Amennyiben a játék felkeltette az érdeklődést, itt tudod megrendelni.

Ha tetszett, olvasd el ezeket is...

0 comments

Flickr Images