Swift

Ez ​vagyok én! – Testünk titkai - Értékelés



Az Ez ​vagyok én! – Testünk titkai c. lapozó a Móra kiadó gondozásában látott napvilágot. A Móra FUN kiadói sorozatba tartozó kötet mindössze 10 oldal, mégis rengeteg információt tartalmaz, melyek segítségével a gyerekek megismerhetik saját testüket.
A Maria Neradova által illusztrált lapozó rengeteg kihajtható füllel, valamint tekerhető, rejtett lapok segítségével járja körbe a testünket, egy-egy területnek nagyobb, míg másnak kisebb figyelmet szentelve.

"A mellkasod rejti a szívedet."

Az Ez vagyok én! szépen építi fel a tudnivalókat. Míg legelső körben a célközönség megtudja, hogy testünk számtalan titkos és érdekes dolgot rejt, nem telik bele két másodperc, máris láthatjuk, mennyire különbözőek is lehetünk mi, emberek. A hajunk lehet göndör és egyenes, a szemünk színe kék vagy barna, valaki anyajeggyel születik, míg megint mások hallókészüléket viselnek vagy pedig szemüveget.
A testünk különböző részekből áll, melyek bőrrel fedettek és különböző dolgokat rejtenek magukban. Például a mellkasunk a szívünket, a fejünk az agyunkat és így tovább. 
A kötet mindezeken túl az öt érzékszerv világába is betekintést nyújt, s az egészség témakörét is alaposan végigjárja! 
A kihúzható fülek segítségével láthatjuk, milyen fogat mosni, hová megy a megivott víz, vagy hogy a megevett étel melyik csoportba tartozik, s mit fejleszt, javít, tart rajtunk egészségesen és formában.
A kötet kiemeli a víz fontosságát, de kitér az érzelmeinkre is, amik néha jók, néha rosszak, míg barangolásunk végül az ágyikónál és az alvásnál ér véget, ahol újabb információkkal gazdagodhatunk arról a különös valamiről, amit úgy hívunk, álom.

"Próbálj ötöt megenni a színes gyümölcsökből 
és zöldségekből mindennap!"

Az Ez vagyok én! - Testünk titkai véleményem szerint egy alaposan átgondolt, jól felépített, rengeteg információt tartalmazó, s nem utolsósorban látványos, aranyos lapozó, amit a kihajtható és mozgatható fülek varázsolnak még egyedibbé.


Én magam mindig is imádtam ezeket a kukucskálós, interaktívabb köteteket, s még felnőtt fejjel is szeretek elveszni, kukucskálni, pörgetni, s mindezzel együtt újra és újra elmerülni a már megszerzett tudásomban avagy éppen fejleszteni azt. 
Jelen kötet legnagyobb erőssége számomra a gondos felépítése és a bájos látványvilága volt. Mint tudjuk, az illusztráció nagyon fontos a gyermekkönyvek esetében, s itt okom nem lehetett panaszra. A gyermekarcok bájosak, kedvesek, a színhasználat és a figyelemfelhívó részletek mind a helyén vannak, ahogy tökéletesen kiemelésre és előtérbe kerültek azok a témák is, amikre a készítők még több hangsúlyt szerettek volna fektetni. Az egyik ilyen a Milyen vagyok?, A fogaim, a Finom falatok és a Varázslatos víz címet viselő "fejezetek", amik a többiek mellett is sokkal részletgazdagabbra sikerültek. 

Személyes kedvencem A fogaim és a Finom falatok rész, azon belül is a fogkefe tánca, valamint a színek szerint csoportosított ételek, amik között találtam jó néhány érdekességet, amire már nem emlékeztem. De elbájolt példának okáért a felhőformában forgatható kislány képe is a Szuper, hogy szundikálsz! c. fejezetben. Volt valami különösen megkapó abban számomra, hogy a labdázó kislány képe milyen tökéletesen beleillik ebbe a formába, s milyen gyönyörű ívben találkozik a labda íve a felhőcske szélével.

A kiadó a kötetet a 2+ éves korosztálynak ajánlja, s én magam is szívből, bátran merem azt ajánlani a legkisebbek számára, akik szintén elvesznek majd az érdekesen kialakított oldalakban és bájos illusztrációkban.


A könyvet köszönöm a Móra kiadónak!

Értékelés: 5/5 fogkefe

Ha tetszett, olvasd el ezeket is...

0 comments

Flickr Images