Swift

Bookhaul 2/2021 - Február... - 2/2021 - Februári hónapzárás...



Véget ért a rövidke február is és velem annyi de annyi minden történt... A hónap utolsó napján, a nap utolsó óráiban körmölöm ezeket a sorokat, de sajnos hosszú beszámolóra most ne számítsatok. Pénteken az utolsó bölcsességfogamat is kihúzták és most szó szerint örülök annak, hogy élek és pár mondatot meg tudok fogalmazni, aminek értelme is van és még jól is hangzik... ^^ 
Sajnos a fájdalom és a gyengeség végett nem sikerült minden értékelést sem megírnom, amit szerettem volna, de bízom benne, hogy ezeket március első hetében sikerül pótolnom. 
A február beszerzések szempontjából gyümölcsözőbb volt, mint a január, azonban olvasni sokkal kevesebbet tudtam - ami eléggé el is keserít... De nincs miért szomorkodnom, jön a tavasz és bízom benne, hogy a március nagyon szép lesz!
A blog történetében pedig mérföldkőhöz érkeztünk, ugyanis túl vagyunk a 100.000 látogatón, amit ez úton is hálásan köszönök minden kedves olvasómnak - még egyszer! :3 

  • A hónap legelső könyvét 1-jén, míg a hónap utolsó könyveit 26-án szereztem. 
  • 25 db angol nyelvű kötettel lettem gazdagabb. :3 


A hónap leggyönyörűbb borítója díjának nyertese Jane Austen és Stacy King: Pride ​and Prejudice c. kötetének új kiadása lett. 


Ebben a hónapban pedig egy különdíjast is hirdetek, Eric Walters - Kathy Kacer: Nagyapa ​hegedűje c. kötete személyében, ami elől-hátul, kívül-belül gyönyörű! 


A hónap legcukibb borítója díját pedig Diane Adams: Baseball ​Babykötete kapja - nem véletlenül. :3 Hát nem édes? 


A legszebb illusztrációkat készítő alkotó Alessia Trunfio és Steph Lew lett. ❤

 A legjobb mangaka díját pedig Kagiji Kumanomata  nyerte. 

A "Legrondább könyvborító" díját ebben a hónapban szerencsére nem kellett kiosztanom,


Magánkönyvtár 2021 - Február - Új Szerzemények

Összegzés

Ajándék könyvek száma: 21 db ajándék + 5 db recenzió  
Saját vásárlások száma: 16 db 

Februári összesítő: 42 db 📘 

Ha tetszenek a képeim, kövess Instán ;)


Olvasmánylista

Elolvasott könyvek száma
- 23 db kötet

Statisztika
- 12 db mesekönyv/mesegyűjtemény
- 0 db meseregény
- 8 db manga / manhwa / képregény
- 3 db ifjúsági regény
- 0 db regény

Magyar nyelvű olvasások száma: 13 db
Angol és japán nyelvű olvasások száma: 10 db 

Elolvasott oldalak száma: 2.326 oldal

Összesen (2021): 5.188 oldal 
/Molyos oldalszámokkal a statisztikám az éven nem fog egyezni, ugyanis a Moly sajnos nem számolja a részolvasásokat.../ 

Magánkönyvár olvasottsága: 36%

Megszerzett Moly-plecsnik száma: 4 db
- 02.01. Olvassunk Walt Disney mesekönyveket
- 02.14. 30 nap olvasás 2021-ben
- 02.15. Valentin-napi romantikus maraton 2021
- 02.22. 5000 oldal 2021-ben 



Blog

Posztok száma: 24 db


Új kedvencek:
- Tian Guan Ci Fu 
- Nagyapa hegedűje

Ebben a hónapban olvasmányaim közül a szívemnek legkedvesebb olvasmány a Ki a legszebb?; Egy indián, mint te meg én; My Little Monster 1., valamint a Nagyapa hegedűje lett.  
A legnagyobb csalódást a régóta a kívánságlistámon csücsülő Komi ​Can't Communicate 1. kötete lett. :( 


Molyon megosztott, rövid értékelések

Tomohito Oda: Komi Can't Communicate 1.

Hmm… A kötet ezer éve a kívánságlistámon csücsült és jelenleg baromira hálás vagyok a belső hangomnak – újfent –, hogy nem rendeltem meg az első kötetet, mielőtt belenéztem volna… Sajnos a történet nem váltotta be a hozzá fűzött reményeimet, ami nem kicsit döbbentett meg.
Az alapötlet bár baromira találó és nem mindennapi, és a rengeteg, rövid, humoros fejezetekből álló kivitel is egyedi, sajnos mégsem nyerte el a tetszésem. :(
Végig az volt az érzésem, hogy a manga fiatal srácoknak készült: ez a minden oldalon húú de gyönyörű, itt egy kis popóvillantás, ott egy kis cenzúra a bugyi kitakarásával, itt egy kis mellkitolás, mellfogdosás nekem baromira nem jött be… Már a gyönyörű lány – nyomorék srác felállást sem szeretem, de az, hogy mindenki bele van szerelmesedve főhősnőnkbe, legyen az fiú vagy lány – nekem kicsit sok(k) volt…
A manga legnagyobb erénye a Komi vicces fejeit és a „kidolgozatlan”, chibi verzióját – a pislogó vagy éppen kikerekedő szemeit ábrázoló panelek, amiken hangosan fel lehet nevetni, de egyébiránt sajnos a rajzolás sem igazán jött be.
Nagyon sajnálom, hogy a kivitelezés végül nem tetszett, hiszen a manga egy olyan problémát dolgoz fel, amivel mélységesen együtt tudok érezni, hisz én magam sem szerettem soha megszólalni a társaságban – bár én már évek óta jó úton haladok az egyre kevésbé megijedős emberi lény típusa felé… XD
A Komi, a Kimi ni Todoke magas színvonalát meg sem karcolja, amiben gyönyörűen – fiúnak-lánynak egyaránt olvashatóan, szépen ábrázolják a kommunikációra képtelen ember érzéseit és jellemfejlődését. Szerintem a folytatást is hanyagolni fogom a kivitel miatt, pedig valószínűleg nem lenne majd ez olyan rossz karakterfejlődést mutató történet a későbbiek során. :(
3/5*

Walt Disney – Vaiana – A ragyogás rám vár

Az eredeti, angol nyelvű meséhez már volt szerencsém a polcomat díszítő tengeri meséket tartalmazó Disney kötetben. Kíváncsian vártam a magyar fordítást, és örömmel tapasztaltam, hogy végre nem rontották el a fordítást és a korrektúrát…!
Maui „rákjának” karakterét sohasem szerettem, ám, amikor elolvastam a parányi rákocskáról szóló mesét, picike énjét a szívembe zártam. Jó volt újra, most magyar nyelven elmélyedni Tamatoa meséjében, elveszni a gyönyörű illusztrációkban és a halálosan édes bébi rák cuki pofijában és magamba szívni az új kötet csodálatos illatát… :3
Köszönöm apu a könyvet! :*
5/5*

Walt Disney – Jégvarázs – Olaf karácsonyi kalandja

Az eredeti kiadás – ami alapján ez a kötet készült – a polcomat díszíti, de szintén kíváncsi voltam a magyar fordításra – ami természetesen nem aratott osztatlan sikert… Az angol szöveghez képest a magyar néhol egy picit bugyuta, és a 24 oldalnyi átnézendő anyagban sikerült elírniuk Elza nevét is Annára, de már meg sem lepődök…
Olaf karácsonyi története végtelenül szívet melengető és a kötethez készült egyáltalán nem mindennapi illusztrációk is gyönyörűek – a kötetet élvezet lapozni. Csak azok a hibák ne lennének…
Köszi apa! :*
4,5/5*

Walt Disney – Toy Story – Kalandos üvöltés

A történet aranyos, az illusztrációk nagyon szépek, de a fordítónak abba kéne hagynia a rímfordítást… A fele mese egyszerű szöveg, a másik felének a fele rímel, míg a maradék, aminek rímelnie kellene, nemhogy nem rímel, de valami borzadály… Ékezetlehagyások, stb… Az illata viszont csodás, na nem mintha az a minőséghez hozzátenne valamit… ^^
4,5/5*

Riichiro Inagaki: Dr. Stone 15.

Ismételten egy baromi erős kötet. Bár valljuk be, melyik nem az Senku világában? ^^
Inagaki sensei még most, a 15. kötetben is tud óriási meglepetéseket okozni a számomra. A főellenségünk, Ibara még mindig végtelenül ellenszenves és a hideg ráz tőle, meg a mocskaitól – na de azt hiszem, pontosan ez volt a cél a karakterével.
A kötet legnagyobb varázsa és meglepetése számomra Hyoga feltámasztása volt. Egyszerűen imádom ezt a srácot és most, hogy Senku „mellett áll”, még halálosabb és nagyobb dolgokra hivatott. Icipici-töketlen-gusztustalan-f****fej-Moz ki vagy te hozzá képest, jól kösd fel a tökit, mert véged lesz… XDXD Meg is érdemled…
Hyoga feltámasztására noha a borító utal, noha mindaddig, míg nem mélyedtem el mélyebben a tanulmányozásában bekuckózva az ágyikómban, addig észre sem vettem, hogy az bizony a drágám arca ott a kőben Senku mellett…
Piszok jó kötet volt és a 16. még jobb lesz… Csak lenne már április. ^^
5/5*

Ha tetszett, olvasd el ezeket is...

2 comments

  1. Átérzem, ugyanis én is fogfájással küzdök. :( Jobbulást kívánok! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) Én is kitartást kívánok neked! <3 A fogfájásnál szörnyűbb nincs. :(

      Törlés

Flickr Images