Swift

Éjszaka az állatkertben - Társasjáték - Értékelés



Bojti Anna Éjszaka az állatkertben c. kötete még 2019-ben meghódította az ifjú olvasókat. A Pagony kiadónál megjelent ifjúsági regényhez a kiadó a tavalyi év folyamán egy különleges társasjátékot dobott a piacra, melyet Miló Béla tervezett és a kötet illusztrátora, Ferth Tímea készített dizájnt. 
A gyönyörű kivitelben megjelent társasjáték az állatkertbe vezeti a játékosokat, ahol különböző küldetések várnak rájuk... 
A társasjátékkal a megjelenése óta szemeztem és úgy gondoltam, tökéletes lenne év végére a társasjátékpartira, melyet minden évben Karácsonykor/Szilveszterkor megrendezünk szűk családi körben. A társast a Pagony kiadótól kaptam és ez életem első társasjáték recenziója, s mivel soha életemben nem írtam még bővebben egy társasjátékról, rendkívül izgulok, hogy értékelésem elnyerje a közönség tetszését - a fantasztikus társasjáték pedig felkeltse az olvasó érdeklődését... :3

Az Éjszaka az állatkertben társasjáték az azonos című ifjúsági regényhez készült, ám természetesen a regény ismerete nélkül is tökéletesen érthető és játszható. Egy rendkívül izgalmas, szórakoztató kalandjáték, mely nem csupán egy őrületes kalandra hív, de a memóriát is megdolgoztatja..

A játék a memóriára épít és fejleszti a gondolkodást és a memóriajátékok kategóriájába sorolható, hiszen a játéktáblára fejjel lefelé fordított lapkák segítségével haladhatunk előre, melyek közül körönként alapvetően kettőt fordíthatunk fel, majd vissza... De ne szaladjunk ennyire előre!

A társasjátékkal egyidejűleg 2-4 fő játszhat és a dobozon feltüntetett információ szerint a játékidő kb. 30 perc. A doboz tartalmaz egy játéktáblát, 18 db lapkát, 4 küldetéskártyát, 4 hátizsákot, 4 segédlapot, 1 hóviharjelző korongot, illetve 3*8 db színes kis kockát. 
A játék három erősségi fokozatban játszható - Kezdő, Haladó és Profi szinten. 


Kezdő szint ismertetése 

Középre helyezzük a játéktáblát, melyre lefordítva 12 db helyszínlapkát, 2 db viharlapkát és 2 db kicsi un. Rukhmadár lapkát helyezünk alapos megkeverés után. 
Ezt követően minden játékos választ egy neki tetsző hátizsákot (lila, kék, zöld, narancssárga), megkapja a hátizsák színével megegyező bábut, majd egy küldetéskártyát és mindenki megkapja a parányi segédlapot is, amin az un. kincsek színkombinációi és azok meghatározása olvasható (erről később). Bábunkat a Start mezőre helyezzük a küldetéskártyánkon, mely küldetés jópofa és felettébb ötletes leírását a hátoldalon el is olvashatjuk a játék kezdete előtt. 
A játékot az a játékos kezdi, aki előző éjjel a legkésőbb tért nyugovóra. /Én, mint nagy éjjeli bagoly mindig elnyertem a kezdés jogát. ^^/ 
Ezt követően nincs más hátra, mint mindenki számára elérhető helyre tenni a színes kockákat, avagy a kincseket (piros, kék, sárga fakocka), melyeket út közben gyűjthetünk össze. És kezdődhet is a játék! 

Az éjjeli bagoly (tehát a kezdő) játékos felfordít két lapkát a táblán, melyek az állatkert különböző helyeit ábrázolják. Minden egyes helyszínlapka sarkában található egy piros, kék avagy citromsárga kör alakú pötty, mely egy-egy kincset jelöl. A játékos ekkor eldöntheti, hogy felveszi-e a kincset vagy sem, amit talált. A hátizsákban összesen négy kincset gyűjthetünk össze, amit aztán majd a saját körünkben felhasználhatunk, ha szeretnénk, ezekkel szerezve titkos lapmeglesést vagy kártyaáthelyezést a táblán, esetleg felfordíthatunk +1 lapkát is. Mi általában a titkos kukucskálás mellett döntöttünk, legfőképp a célba érésünk előtt. ^^ A Start mező elhagyásához a játékosnak szüksége van annak a helyszínlapkának a felfordítására, ami a küldetéskártyáján az első helyen szerepel. Ha ezt nem fordította fel, nem léphet, a kártyákat vissza kell fordítania és a következő játékos köre jön. 
Miután elhagyjuk a startmezőt a játékosnak immáron két felfordított helymező kártyára is szüksége lesz az előre haladáshoz, ami úgy néz ki, hogy meg kell találnia a térképen előtte és mögötte jelölő helyszínt. A játékot az nyeri, aki leghamarabb célba ér! 

A kezdő játékmódban a kicsi rukhmadár kártya felfordítása bonyolíthatja meg a résztvevők játékát, ugyanis a felfordított madárkalapot ki kell cserélni a játéktáblára felfestett madarak irányában fekvő lapkával. Amennyiben ezen a szinten viharlapot fordítunk fel, nem történik semmi. 

Értelemszerűen a Haladó és a Profi szinten a játék folyama fokozatosan bonyolulttá válik. 

A Haladó és a Profi szinten már szükségünk van a fel nem használt nagy Rukhmadár lapkára, a Csahos Fenevad lapkára, valamint a viharjelző korongra is. Magát a vihart és annak erősödését a helyszínlapkák sarkában jelölt szimbólum jelzi, míg a kincseket máshogy is felhasználhatjuk (pl. erősíthetjük, vagy gyengíthetjük a vihart). Erről azonban legyen elég ennyi, hiszen nem árt, ha már begyakoroltuk a játékot Kezdő szinten és a tábla is előttünk van, hogy értsük a leírtak értelmét. 



Az Éjszaka az állatkertben egy rendkívül szórakoztató játék, ami nem csupán a hasizmainkat dolgoztatja meg a felhőtlen szórakozás közben, de az agyunkat és a memóriánkat is kezelésbe veszi... ^^ 
Játék közben határtalanul jól éreztük magunkat, s a kezdeti botladozó lépések után igazi profikká váltunk. Mindeközben természetesen rengeteget nevettünk, főleg, mikor párom folyamatosan felfordította a "Faloda" nevű helyszínlapkát, amire kb. soha nem volt szüksége, "átkozódtunk", mikor a verseny szoros volt, de a kincsek felhasználásával titokban megnézhettünk két lapkát, de erősen fogtuk a fejünket akkor is, mikor szilárd meggyőződésünk volt arról, hogy már a létező összes lapkát felfordítottuk egyszer, a sárkányt mégsem találtuk meg. ^^  
Végigjátszottuk az összes küldetést, cserélgettük őket, átkoztuk szegény Rukhfiókát ^^, majd levontuk a következtetést, miszerint bizony nem árt, ha néha a felnőttek is újra és újra előveszik a gyermekkorukban már tökéletesen bevált memóriajátékot, hogy megdolgoztassák berozsdásodott alkatrészeiket... 

A társasjátékot nem csupán gyermekeknek és családoknak, de felnőtt baráti társaságoknak is egyaránt ajánlom, hiszen a szórakozás garantált! 
Maga a kiadás rendkívül minőségi, strapabíró darab, elképesztően gyönyörű látványvilággal. A játék megkapó és rendkívül kreatív és a kivitelezésre sem lehet panasz. Már maga a játéktábla ötletesen felépített a keresztül-kasul szárnyaló madárrajzokkal, s mint a kék szín nagy szerelmese elmondhatom, hogy itt bizony az éjszaka színei dominálnak a kék ezernyi árnyalatával, ami hihetetlenül vonzza a szemet. A lapkák erős, masszív kartonból készültek, ahogy a hátizsákok és a viharjelző is, s bár a küldetéskártyákra nem árt vigyázni, hiszen azok a legvékonyabbak és legsérülékenyebbek, úgy vélem, hogy összességében egy idő próbáját kiálló játékkal van dolgunk. 
Noha lehetséges, hogy másnak egyaránt nem fontos és lényeges információ, de engem a játékdoboz belsejéből kiáramló illat kibontás után az új könyv illatára emlékeztetett, ami körüllengte a helyiséget. Igaz, én képes vagyok percekig szipuzni az új könyveimet is, szóval nem meglepő, miért is tetszett annyira az új társasjáték illata. ^^

Mindent összevetve azt kell mondjam, hogy az Éjszaka az állatkertben minden fillérjét megéri és érdemes beszerezni azt a családi házba, illetve a társasjáték szerelmeseinek otthonába! A társasjáték a regény cselekményének ismerete nélkül is tökéletesen élvezhető, ám ne lepődjetek meg, ha a játék után kedvet kaptok az interaktív kötet elolvasásához, mely az egyik legnépszerűbb ifjúsági kötet lett piciny hazánkban... 

A recenziót még egyszer hálásan köszönöm a Pagony kiadónak! 

Ha tetszett, olvasd el ezeket is...

0 comments

Flickr Images