Swift

Top3 Ifjúsági regény - 2019

Sziasztok!

A mai napi első posztomban folytatom 2019 évértékelését, melynek keretében elsőként a gyermek- és ifjúsági irodalom kategóriába sorolható három kedvenc olvasmányomról rántom le a leplet. Ahogy látni fogjátok, mindhárom kötet megkapta a maximális csillagot, a sorrend felállítása mégis rémesen egyszerű volt... Ha tovább olvastok, meg is látjátok, miért. ;)
El kell mondanom, hogy különböző módon, de mindhárom kötet a szívemhez nőtt, és közülük kettő kedvenc olvasmánnyá/kötetté is vált. Amennyiben felmerült bennetek a kérdés, miért nem öt könyvet hoztam, mint ahogy eddig is tettem és 90%-ban ez után is fogom, elárulom, hogy ebben a kategóriában csupán ez a három írás emelkedett ki a társai közül, míg a többinél nem éreztem azt a plusz varázst, amivel helyet szerezhettek volna maguknak ebben a listában.


3. helyezett - Bronzérem - Balázsy Panna: Csini?! (Szandra és a csajok 1.) 

Értékelésem: 5/5*

Balázsy Panna gyerekeknek szóló Szandra és a 3.B. sorozatához olvasás szempontjából nem volt szerencsém, ám a nagyobbaknak szóló új sorozatindító kötettel - melyben főhősnőnk is felső tagozatba lép -, már megpróbálkoztam. És milyen jól tettem! A részletes értékelésemben - mely legnagyobb örömömre az írónő tetszését is elnyerte -, részletesen kifejtem a kötet erősségeit. Íme, egy kis ízelítő a poszt tartalmából.

"Szandra azonban egyáltalán nem idegesítő... Sőt! Végtelenül aranyos, jópofa gondolatokkal megáldott lány, aki könnyen belopja magát az ember szívébe. Annak ellenére, hogy az előzményköteteket nem olvastam, egyáltalán nem éreztem azok hiányát. Szandra jellemét és stílusát könnyen átéreztem, és egy igazán szerethető, cuki főhőst kaptam, aki ugyan teljesen ártatlan és nagyon sok esetben naiv - mégis ez adja lénye báját."

"Szonja magazinjai is megmondták már, a szerelem elmebeteg állapot, ami legfeljebb három évig tart. És én most nagyon is normálisan éreztem magam."


2. helyezett - Ezüstérem - Fekete András: Tüsi ​és Lobonc megmenti Bam Bandit

Értékelésem: 5/5*

Könyves kollégám, András meseregénye az idei évem egyik legjobb olvasmánya volt, melyet bizonyosan többször is újra fogok még olvasni. :) Az újabb fokozott érzelemnyilvánítás elkerülése végett olvassátok el a kiragadott véleményemet, vagy kukkantsátok meg a részletes értékelést: itt.

"Fekete András zseniális meseregényt és világot alkotott. Főszereplői mind igazi egyéniségek, akik egytől-egyig különlegesek, így mindenki megtalálhatja a maga kedvencét az olvasás során. A történet lassú kibontakozása és a több szálon futó cselekmény mindvégig fenntartja az olvasó érdeklődését, míg az őrült poénok és a mesebeli lények jelenléte tovább emelik a meseregény fényét. A történetet Mayer Tamás gyönyörű illusztrációi teszik teljessé, kinek rajzai részletgazdagok, ahol kell humorosak, ahol kell aranyosak, és ahol kell, őrültek.
Az én kedvenc szereplőm egyértelműen Lobonc lett, aki már a borítón elvarázsolt, majd megismerve a személyiségét - a vagányságát - menthetetlenül elrabolta a szívemet. ❤ Ódákat tudnék nektek zengeni Tasziló bácsi igazi, aranyos nagypapa-jelleméről, Vasfülű Bubu zakkantságáról, a rendőrök csekély értelmi képességeiről, a szerelmes tanárnéniről, de őszintén nem tudnám nektek átadni ezeknek a szereplőknek a zsenialitását, csupán karcolgatnám a felszínt. Éppen ezért ajánlom jó szívvel és bátran a kötet beszerzését, hiszen a történet méltán emelkedik ki társai közül. Humoros, vagány, összetett, érdekfeszítő meseregény a mai kor emberének, legyen az pöttöm, vagy 60 éves..."


1. helyezett - Aranyérem - Stefanie Höfler: Velem ​nem lehet járni 

Értékelésem: 5/5*

A dobogó legfelső fokát nem volt kérdés, melyik regény nyeri el. Stefanie Höfler könyve a tavaszi (és egyben éves) olvasmányaim közül az első, mely teljesen megérintett és magával ragadott. Olvassátok el a részletes értékelésemet itt, majd szerezzétek be a regényt! Higgyétek el, nem fogjátok megbánni... 

"A regény rendkívül komoly témát feszeget! Megjelenik benne a súlyproblémákkal küzdők magányos és szomorú élete, akik folyamatosan ki vannak téve a verbális és fizikai bántalmazásoknak. Jelen esetben az írónő a verbális bántalmazásra fekteti a hangsúlyt, amiről tudjuk, hogy sokkal súlyosabb károkat tud okozni, mint egy nyolc napon túl gyógyuló sérülés...

Niko egy értelmes, okos és rendkívül nagy lelkierővel megáldott fiatal srác, akinek a bátorságát és lelki erejét olvasás közben igazán megirigyeltem. 

A vékony testalkattal megáldott embereknek fogalmuk sem lehet róla, mit élnek át azok, akik súlyproblémákkal küzdenek...
Jómagam általános- és középiskolában rendszeres céltáblája voltam osztálytársaimnak, mert nincs és soha nem is volt modell alkatom, alacsony vagyok, és szerencsétlenségemre apukám gömbölyded testalkatát örököltem anyukám zörgő csontjaival ellentétben...
Középiskolában rengeteget bántottak, és ezeket az emlékeket rengeteg szenvedés árán sikerült  csak elfojtanom és eltemetnem magamban. 
Nem vagyok modell alkat, de nem vagyok kövér sem, sőt - sokan csinosnak találnak (fel nem fogom miért...). Ennek ellenére, mivel nincsen vékony, hosszú, szexi combom és lábam - a kortársaim egy szempillantás alatt kirekesztettek maguk közül. És nem! Ahogy Niko sem, én sem zabáltam két pofára semmit, egyszerűen a genetikám nem engedi meg, hogy bizonyos kiló alá fogyjak, ha belehalok a koplalásba + tornába - akkor sem!

Mindazok, akik a súlyproblémákkal küzdő személyeket bántják, fel sem fogják, milyen életre szóló károkat okoznak rosszindulatú megjegyzéseikkel! 

Velem nem lehet járni c. könyvből azonban rengeteget tanulhatunk! Niko egy igazi példakép lehet mindazok számára, akik nincsenek megelégedve önmagukkal és a testükkel, hiszen ez a fiatal srác olyan lelkierőről és életkedvről tesz tanúbizonyságot, ami nemcsak dicséretes, de követendő példa is! Niko okos, cuki, számtalan jó tulajdonsággal és megnyerő modorral megáldott srác, mondhatni egy igazi modern kori lovag, amit Sera eleinte rendkívül furcsának tart. A fiú túlsúlyának hátterében pedig igazi húsba vágó, komoly tények állnak, amik kegyetlenül arcon csapják az olvasót...

A Velem nem lehet járni c. kötetnek ott a helye minden önbizalomhiánnyal küzdő fiatal polcán, akik Niko bátorságából erőt merítve szembenézhetnek a lehetetlennel is, és megtanulhatnak küzdeni, és nem félni tovább az élettől! Ott a helye továbbá a bántalmazásokat elkövetők kezében, akiknek gondolkodásmódján és viselkedésmódján pozitív irányban változtathat a mély gondolatokat és nagy igazságokat tartalmazó történet!"


Ne menjetek messze, mert jövök még ma érdekességgel, bár előtte aludjatok még egyet, én is azt fogom tenni! ;) 

Ha tetszett, olvasd el ezeket is...

0 comments

Flickr Images