Swift

90. Ünnepi Könyvhét és 18. Gyerekkönyv Napok - Élménybeszámoló 1. nap

Sziasztok!

Felvirradt a Könyvhét első napja, és a 90. Ünnepi Könyvhét és 18. Gyerekkönyv Napok megnyitotta a kapuit. Víííííí!!! 
A idei Könyvhét - mint bizonyára tudjátok ^^ - a Vörösmarty tér felújítása miatt a Duna-korzóra települt át, mely helyszíntől nem csak mint könyvmoly, de mint kereskedelmi képviselő is meglehetősen tartottam... 
A Könyvhét szokásos velejárója a hatalmas zivatar és szél, mely egy ennyire védtelen helyen még nagyobb károkat okozhat a kiállított könyvekben, mint a téren, mindemellett pedig a korzó szűkössége is bizalmatlanságra adott okot... Örömmel jelentem, hogy túlparáztuk a dolgokat! ^^

A mai napon elsősorban terepszemlére mentem ki a kollégáimmal, akikkel első körben végigjártuk a felállított standokat. Csütörtök délután révén szerencsére nem voltak sokan, így a sétány viszonylag szellős volt, és a sétány közepén kihelyezett asztalok mellett is kényelmesen el lehetett férni... Hogy a hely a szombati napon milyen eredményt fog produkálni, még nem tudhatjuk - de reméljük a legjobbakat! :D
A Líra kiadócsoportjának meglátogatása, valamint a kollégákkal, volt kollégákkal, ismerősökkel folytatott beszélgetéseket követően azonban nyakamba vettem a lábam, és elindultam, hogy beszerezzem a vágyott könyvek 90%-át. ^^

A legelső vásárlásom a saját kiadónk, a General Press standjához köthető, ahol 990 Ft-ért lettem boldog tulajdonosa a nagyon vágyott promóciós vászontáskánknak, ami Beth O'Leary: Az ágybérlő c. könyvéhez készült. Bár a kolleginámnak mondtam, hogy hagyja a fenébe a szatyor mellé járó ajándékkönyvet - hisz már úgyis megvan ^^ -, ő hajthatatlan volt, így aki elsőként ír ezen poszt alá, és szeretné, megkaparinthatja Karen Hawkins Kalandor c. kötetét, amit már pár évvel ezelőtt volt szerencsém olvasni, és bátran ajánlom a skótok és a Skót-felföld szerelmeseinek! ;) 
/Az első olyan hozzászóló nyer, aki szeretné a könyvet a magáénak tudni... ;)/


Most pedig induljon az igazi bevásárlótúra... ^^

Első köröm a Maxim kiadó standjához vezetett, ahol szomorúan tapasztaltam, hogy Seafire bizony nincs sehol sem kihelyezve... Sajnos ennek a ténynek már nem is lett volna szabad meglepnie, hiszen a beharangozott "x" címből a Maxim rendszerint a felét jelenteti meg valóban a Könyvhetek alkalmával, ám ezen rendkívül vágyott könyv hiánya és a beszélgetés során megtudott tény, miszerint a kötet csupán jövő hét végén, vagy a rá következő hét elején kerül a könyvesboltok polcaira több más címmel együtt, jelentősen a kedvemet szegte. :( 

A rossz hír mellett az sem segített rajtam, hogy a standok nagy része minden árnyéktól mentes, fedetlen helyen van, és az égető napsütés és a 35 fokos kánikula rendkívül megerőltető, főleg, hogy pillanatok alatt le tudok égni az extra fehér bőrömnek köszönhetően, amire rátesz egy lapáttal a k.va sok hajam is, ami olyan szinten magába szívja a napfényt, hogy felfordulok... ^^ Mondhatni kissé elgyengülten indultam tovább, és természetesen csalódottan hagytam magam mögött a standot, ám úgy éreztem, nem szabad még lemondanom erről a Könyvhétről - és milyen jól tettem! :)  

Második utam Koppány vezérhez vezetett, vagyis a Gold Book standjához, ahol természetesen a legújabb Hunyadi-kötetük volt előtérbe helyezve és extrán promotálva, amit vittek is szépen az emberek. *-*

A dobogó harmadik helyére (standlátogatási szempontból) a Twister Media került fel, ahol örömmel vettem tudomásul, hogy Nagy Sándor Ádám friss és ropogós kötete,  az Embertelen vidék is kapható (SZERENCSÉRE), Nos, a kötet vastagsága valóban embertelen, ellenben a beltartalma lélegzetelállító! *-* Érdemes ellátogatnotok a standhoz és megtekinteni a rengeteg gyönyörű könyvet és a legújabb mintájú könyvtasikat! ;) Természetesen ismét jót beszélgettem a "srácokkal" is, akik mint mindig, most is nagyon közvetlenek és aranyosak voltak. Ajándékba könyvjelzőket is kaptam, egyet a könyvhöz, egyet pedig extrán. :3 

A megszerzett könyvek dobogójának 3. helyére a Főnix Könyvműhely egy übercuki újdonsága, az Alagutazók ​Zsebvárosban került fel Habony Gábor tollából, amihez Zoltán ígért még nekem egy szép könyvjelzőt is a Könyvhét folyamán. ❤ A standnál jót beszélgettem @gabriellaelddel, aki szintén nagyon kedves volt, mint mindig. Amennyiben már régebb óta követtek és visszanéztek egy-két évet a beszámolóim között, láthatjátok, hogy számomra a Főnix standja az, ami Zoltán és az eladói miatt a dobogó legtetején áll a kedvességük, felkészültségük, akcióik és ajándékaik miatt. Ők azok, akiknél szívesen töltök el hosszabb időt és akik teljesen feltöltenek pozitív energiával, ahogy ma is történt! Köszönöm nekik ezúton is a sok szépet és jót, amit mindig adnak számomra! <3 

A Főnixtől a Tilos az Á könyvek standja felé fordultam, ahol beszereztem az Ezentúl lesz banán! c. kötetet, ami különböző novellákat tartalmaz a rendszerváltásról. Kaptam mellé egy cuki kitűzőt is, ami picit megszurkálta a könyvet hazafelé, de annyi baj legyen. ^^

Utolsó előtti vásárlásrom a Kolibri standján történt, ahol A fa c. aranyos lapozóért és a júliusban megjelenő 25 szelfi az Árpád-korból c. könyvüket beharangozó, gyönyörű könyvjelzőért mentem. Az eladók nagyon kedvesek voltak, ám ha nem szólok, sajnos nem kapok könyvjelzőt, amit a Facebook-profiljuk kezelője automatikusan ígért minden vásárlás után, szóval ne feledjetek el szólni! 

Végezetül pedig a a Könyvmolyképző egyik standját kerestem fel, ahol a kiadó rengeteg újdonsága gyönyörűen sorakozott egymás mellett. *-* A KMK azonban ma nagy csalódást okozott, ugyanis a náluk elköltött 11.000 Ft feletti vásárlásom mellé egyetlen ajándékot sem kaptam! Se csoki, se könyvjelző, se kupon, se semmi, ami lehet, hogy sokak számára nem fontos, azonban a standok között böngészve rengeteg jópofa és ötletes ajándékot láttam a különböző kiadók kínálatában, akik pici apróságokkal igyekeznek meghálálni olvasóik szeretetét, ám a KMK ezt jelen esetben elmulasztotta! Amennyiben valaki vásárol és mégis kapna ajándékba valamit, akkor az eladók voltak azok, akik mulasztást követtek el - ez később fog kiderülni - mint tavaly az Agave Kiadónál a Noir könyv és könyvjelző kapcsán... Készüljetek fel arra, hogy valamelyik standjuknak szatyra sem biztos, hogy lesz, hacsak nem pótolják hétvégére ezt a hiányosságot!


Mindent összevetve a mai nap rendkívül tartalmas és könyvekben bőséges volt számomra, ám az igazi hangulat sajnos még nem kapott el... :( Éledezett ugyan, és némely standnál erősen pulzált, de most a hőségtől kimerült fáradtságot érzem csak magamon. :( 
Ma számos kiadó kínálatát nem tudtam még feltérképezni és fényképek készítésére sem igazán volt lehetőségem, így a holnapi napom leginkább ez utóbbi kettőről fog szólni, ugyanis maximum még két könyvet szeretnék vásárolni és le is tudtam az idei Könyvhetet könyvvásárlás szempontjából... 
A Duna-korzó - mint fentebb írtam - nem olyan vészes helyszín lett, mint eleinte hittem, ám szalmakalappal és vízzel mindenki készüljön fel hétvégén, mert ez az észbontó hőség kivesz az emberből minden energiát! Aki hűsölni szeretne, annak a "gyermekkönyv-részleget" tudom ajánlani, ahol a hatalmas fák csodás árnyékkal szolgálhatnak a forróságot gyűlölők számára! ;) 

A holnapi és szombati élménybeszámolómmal szombat este, de legkésőbb vasárnap érkezem, remélem akkor is velem tartotok! ;) 

Ha tetszett, olvasd el ezeket is...

2 comments

  1. szia!:)nagyon tetszett az élménybeszámolód, sajnálom hogy nem minden úgy alakult ahogy szeretted volna. De nekem nagyon meghoztad a kedvem, én szombaton látogatok el elsőként a pesti könyvhétre.*-* És szívesen megkaparintanám a Kalandort, tetszik a fülszöveg alapján.:3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Nagyon örülök neki, hogy írtál, annak pedig különösen, hogy tetszett a posztom. *-* Semmi baj, a mai napnak pozitívabban allok neki. :)
      Gratulálok, a kötet a tiéd!!! Hol és mikor tudnam neked átadni? Szombaton mikor leszel kinn? :)

      Törlés

Flickr Images