Swift

Hello London! - Élménybeszámoló 3. felvonás - Összegzés



Sziasztok!
Londoni utam összefoglalójával picit megkéstem ugyan, de azt hiszem, bőven hagytam olvasnivalót az utóbbi napokban a blogon. :)

Mivel az utazás mind a hat napjáról részletesen beszámoltam, külön kiemelve a számomra meghatározó élményeket (Globe, Waterstone és Foyles), valamint Sunny Londonját is igyekeztem bemutatni, nincs más hátra, minthogy leírjam átfogó véleményemet Londonról, és megmutassam, milyen csodálatos dolgokkal tértem haza. ;)

Összegzés:

London egy hatalmas nagyváros, aminek a feltérképezéséhez édes kevés volt az a hat nap... Előzetes terveink szerint több helyre is szerettünk volna elmenni (mint pl. Az Uborka, Hyde Park - Pán Péter szobor, Cartoon Museum, Charles Dickens múzeum), ez azonban - idő hiányában - lehetetlen volt. :( Ennek ellenére nem vagyok szomorú, hiszen rengeteg szép helyen jártunk, és reménykedem még abban, hogy újra eljutok a városba, és felfedezhetem a többi részét is. Ehhez persze egy jóvalta hosszabb kiruccanást kell terveznünk...

London nevezetességei gyönyörűek, és egészen jól megközelíthetőek. A buszközlekedést kiemelkedően jónak találtam, ellenben a metrót nem ajánlom senkinek, hovatovább, csúcsidőben fokozottan elkerülendő
A buszok külön sávban közlekednek, és mindegyik pár perces gyakorisággal jár (egyetlen negatívum, hogy a legforróbb napon valami oknál fogva a 15-ös busz nem közlekedett, minek következtében bajos volt megközelíteni a Towert ^^, de megoldottuk). Londonban emeletes buszok járnak, és én gyermeki izgatottsággal szálltam fel rájuk szinte minden alkalommal. :D A felső szintről pedig pazar kilátás tárul a szemünk elé.  
Ezzel ellentétben a metróban fülledt meleg van, tömeg, és a szerteágazó metróhálózat kész labirintus. Ugyan egyszer sem tévedtünk el, hiszen a kiírások rendkívül egyértelműek (már annak, aki tud térképről olvasni...), néhány vonalnál hosszasan "bolyongtunk" a föld alatt, mire a megfelelő peronra értünk. 

Sajnos a mai napig nem tudok rendre térni afelett, hogy London utcáin hömpölyög a szemét. :( Soha életemben nem gondoltam volna, hogy egy turistaközpont, egy európai nagyváros ilyen mocskos lehet! o.O :( Némelyik utcakép igazán elkeserítő látványt nyújtott. 
Sajnos a kosz és mocsok a rengeteg nemzetiség egymás mellett élésének is köszönhető, ami hatalmas embertömeget jelent a városban, valamint a rengeteg terrortámadás miatt alig találni kukát az utakon = a hatóság igyekezvén ezzel is megszűrni a robbantásokat... Ezt a lépést teljes mértékben meg tudom érteni, azonban ezek miatt a terroristák miatt az emberek, jobb hely nem révén sajnos az utcára kényszerülnek kitenni az összecsomózott kukazsákokat, amiktől sok esetben el sem lehet férni a járdán. :S Borzasztó, hogy milyen fokú környezetszennyezés megy végbe a városban... :( 


A városban sétálva rengeteg nemzetiséggel találkozni, és ne haragudjatok meg, de nem tudok elmenni szó nélkül a mellett, amit a rengeteg arab ember mellett lépdelve éreztem. Féltem... Az első és második napon igyekeztem parányira zsugorodni, ha elmentem egy arab ember mellett, míg a rá következő napokon már "megszoktam" a jelenlétüket, a McDonald's mosdójában várakozva azonban nem állt mellettem más, mint öt csadort viselő arab nő, és én nagyon féltem... Alig vártam, hogy végre sorra kerüljek, és kimenjek... Mivel az angolom nem túl jó, és sajnos megszólalni sem merek, mert van bennem egy gát, nagyon féltem, hogy megszólítanak, és én nem fogok tudni válaszolni, amiből baj lesz... Szerencsére azonban senki nem szólt hozzám, de a gyomorgörcs még jó néhány percen keresztül nem múlt el... Nem általánosítok, de félelmet keltő és hátborzongató érzés volt ezt megélni. :( 

Az emberek életritmusa teljesen más, mint itthon, és noha sok helyen tapasztaltam a rohanást, a legtöbb ember teljesen nyugodtnak - s nem űzött vadnak, mint itthon - tűnt, ami mindenképpen hatalmas pozitívum. :) 

Amennyit a kivilágított városból láttunk, arra nem tudok mást mondani, minthogy gyönyörű, akárcsak a Temze, ami meglepő módon elég gyorsan hömpölyög. Nem gondoltam volna, hogy ennyire nyugtalan folyóról van szó, de az illat, a szellő, a látvány - varázslatos. *-*


Szuvenírek:

Könyvmoly révén természetesen nem jöttem haza üres kézzel, ám a listát még nem összegeztem egyben.
Íme, a könyvek listája, amik keresztülszelték velem a levegőt Londonból Magyarországra. ;) ❤

Caroline Taggart: Her Ladyship's Guide to Greeting the Queen
Richard Appignanesi: Twelfth Night
Terry Deary: The Woeful Second World War
Walt Disney – Snow White and the Seven Dwarfs
Nicki Thornton: The Last Chance Hotel
Sarra Manning: London Belongs to Us
J. K. Rowling: Harry Potter and the Chamber of Secrets
Ryan North: Romeo and/or Juliet

A Disney üzletből egy irtó cuki Hádész Funko Pop figurát hoztam el, amit lehetetlen lett volna ott hagyni. *-*

A Sherlock Holmes múzeum mellett található shopból egy minihegedű, egy zenedoboz (ami az Over the Rainbow-t játssza), egy könyvjelző és egy képeslap jött velem haza, míg párom egy Baker Street 221B gyufát vásárolt magának. :)

A Primarkból sem jöttünk haza üres kézzel, az én kiemelkedő beszerzéseim között megtalálható 1 db Ariel és 2 db Harry Potter póló, 1 db Griffendél-pléd, valamint egy London feliratú pulóver is. A Madam Tussauds viaszmúzeumból pedig egy arany színű talpazaton álló gitár dísztárgyat hoztam el, gitár- és zenerajongóként nem maradhatott ott. Szerencsére a repülőút során sem lett semmi baja egyik törékeny tárgynak sem, pedig nagyon féltünk, hogy valami kipurcan. :D XD

Hatalmas öröm a számomra, hogy egy Jane Austen képével ellátott 10 fontos bankjegy is a birtokomba került, amiről tudtam, hogy megjelent, de fogalmam sem volt róla, hogyan szerezhetnék belőle. :D Nos, a visszajáró a zsebembe vándorolt, és soha ki nem adom a kezemből! :)

Ennyi lett volna az én angliai utam hosszú és részletes beszámolója, amit ezzel az összegző poszttal le is zárok. Köszönöm, hogy velem tartottatok, remélem, hogy sokak érdeklődését felkeltettem London iránt, és jól szórakoztatok olvasás közben! :) Tartsatok velem legközelebb is! :) 


Ha tetszett, olvasd el ezeket is...

0 comments

Flickr Images