Swift

Martin Muser: A fekete Raszputyin (Tandem - Nyomozók két keréken 2.) - Értékelés



Sokat gondolkodtam, feltöltsem-e a blogra ezt az értékelést, de úgy döntöttem, elrettentésként mindenképpen itt a helye...

Felnőtt fejjel is élvezhető kalandregény*, melyben a nyomozás izgalma fenntartja a figyelmet. Természetesen maga a rejtély mondhatni rém egyszerű, ahogy a megfejtendő, elrejtett nyomok is, ám a célközönség számára tökéletes feladványok, hisz gondolkodásra sarkall és bevon a történetbe, ami által mi is nyomozótársak lehetünk.

*mindaddig, míg a lovak nemi életére nem térünk rá... A kiadó a 7-10 éves korosztálynak szánja a meseregényt, amit én magam jó szívvel 12 éven alul nem igen adnék olvasó kezébe a szexuális tartalom miatt, ám ez az életkori határ erre a könyvre azonban már nevetséges, hisz egy 12 éves lassan (vagy már) pl. Egri csillagokat olvas, tehát édes kevés neki ez a történet a rövidsége és a könnyed, egyszerű történetvezetése miatt.

Én értem, hogy ezekről a témákról is beszélgetni kell, de úgy vélem, nem 7 évesnek való, ami ebben a könyvben, a történet 3/4-e táján felüti a fejét.
  • A csődör kéjesen emlékszik arra, milyen volt meghágni a kancát, s benne is lenne még egy körben;
  • illusztráción, hovatovább pontösszekötős feladatban!! rajzolódik ki előttünk a hágási jelenet, amit a gyereknek kéne összehúzgálnia!!!!!!;
  • szó esik a spermabankról, a szexről, a tüzelésről és mindezt ezekkel a szavakkal, amiket én magam is használtam.
A csődör tekintetéről az illusztráción már ne is beszéljünk, ami a férjemnek is rögtön szemet szúrt, s kínjában már csak nevetni tudott a rajzos feladat abszurditásán és a kirajzolódó illusztráción (igen, kitöltöttem, ezt látnom kellett).

Nem értem, ez a könyv hogyan láthatott napvilágot ilyen tartalommal (értve ezt az eredeti regényre is, nem csupán a magyar fordításra) úgy, hogy 7 éves kortól ajánlják... Lehet és kell is beszélgetni ezekről a témákról, de nem ennyire telibe módon, „alpári” szóhasználattal.

4 csillag, mert maga a történet ötletes, a nyomozás magával ragad és izgalmas, a felépítés pedig picit egyedivé teszi, s mert nem szerettem volna ennél is több csillagot levonni (az én jó szívem...), egy azonban biztos, jó szívvel én ezt csak annak ajánlom, aki kínjában röhögőgörcsöt szeretne kapni, vagy épp megbotránkozna egy jót...

Értékelés: 4/5 tandem

Ha tetszett, olvasd el ezeket is...

0 comments

Flickr Images