Swift

Pedro Mañas: Éjféli ​buli (Anna Kadabra 4.) - Értékelés



Pedro Mañas Éjféli ​buli c. meseregénye az Anna Kadabra könyvsorozat negyedik kötete. Anna és barátai kalandjai engem az első pillanatban elvarázsoltak, s a Telihold klub tavaly az egyik kedvenc meseregényem lett. Azóta izgatottan vártam és vártam az új részek megjelenését, s most már négy kaland részesei lehettek ti is, ha kezetekbe veszitek ezeket a boszorkányosan jó történeteket!

Az Éjféli buli - ahogy a korábbi részek is - tulajdonképpen önállóan is megállja a helyét, hisz egy különálló kalandot mesél el, ami Moonville parányi falucskájában játszódik, s a főszereplők kapcsolatára az író mindig kitér pár mondatban minden kötetben. Vétek volna azonban kihagyni egyetlen történetet is ebből a könyvsorozatból, szóval én mindenképpen azt tanácsolom neked, hogy ugorj fejest már rögtön az elejébe és habzsold be szépen az összes részt! 

"- Én szembeszállok a félelmeimmel, 
ha te is a tieiddel..."

Az Éjféli buli egy rémesen szórakoztató Halloween parti története. Főhősünk, Anna, boszorkány révén természetesen él-hal azért, hogy bulit rendezhessen Halloweenkor, ám a szülei "őrült feltételeket" szabnak, miután végre, nagy nehezen beadják a derekukat...

A bulit Annának a saját zsebpénzéből kell finanszíroznia, s minden osztálytársát meg kell, hogy hívja - kivétel nincs! Anna tehát nem lehet nyolcszemközt boszorkány barátaival és hűséges varázsállatkáikkal, s még ősi ellenségét, a boszorkányvadász család legifjabb tagját, Olivert is be kell engednie a házba...
Csakhogy Oliver megneszeli Anna visszafogott költségvetésű bulijának hírét és rögtön egy grandiózus parti szervezésébe kezd, ami a pénznek köszönhetően messze túlszárnyalja Anna "ócska kis kellékeit"...

Anna nem hagyja annyiban a dolgot, s mivel tanáruk, Madame Prune is elutazik, betör a kastélyba és magához vesz egy bájitalt, minek segítségével minden dekort feljavíthat. A baj akkor kezdődik, mikor a bájital hatására a tárgyak életre kelnek... s maguk apró főhőseink is átalakuláson mennek át, aminek többek között egy születőben lévő vámpír, egy beszélő koponya és egy emberből-cica lesz a végeredménye...
Mitévők legyenek most hőseink? S ne feledkezzünk meg Moonville boszorkányvadászáról sem...!

"Azt mondják, a macskáknak kilenc életük van. Hát, 
én kis híján elvesztettem egyet az ijedtségtől!"

Az Éjféli buli hozta a könyvsorozat eddigi színvonalát, s ismét egy kalandokkal, varázslattal és rengeteg humorral teli kötetet kaptam.

Úgy tűnik, Pedro Mañas alapötlete továbbra is újult erővel bír, nem laposodott el, s képes továbbá arra is, hogy kötetről-kötetre fokozza az olvasóban az érzést, miszerint többet és többet szeretne kapni ebből a Moonville-i varázsvilágból. Rengeteg rejtély és varázslény, bájital vár még arra, hogy megmutathassa magát, s valóban úgy érzem, hogy van még ebben a történetben ezernyi lehetőség, hisz az eddigi négy kaland mindegyike tudott újat adni, egyre közelebb hozni a szereplőket, kiszélesíteni a boszorkányok és boszorkányvadászok világát, ám ennél sokkalta több minden rejtőzködik még a homályban.

Sajnos nem látom, hogy további kötetek előkészületben lennének a kiadónál, s bevallom, aggódom, hogy ezzel a kalanddal ez itt véget ért, s mivel a meseregénysorozat angol nyelven nem érhető el, így sajnos folytatni sem tudom az olvasást. Bízom azonban még az esetleges folytatásban, hisz utánanézve a sorozatnak rendkívül izgalmas kalandok várnak még Annára és barátaira.

A boszorkányos történetek kedvelőinek, Anna Kadabra-rajongóknak az Éjféli buli is kifejezetten ajánlott! Ha egy könnyen olvasható, kalandos, rejtélyes és humoros Halloween-történetre vágysz, amit ráadásképp gyönyörű illusztrációk díszítenek, ne habozz kézbe venni a sorozatot!


Értékelés: 5/5 főzet

Idézetek

"- Így megtanulod a pénz értékét, Anna - lelkesített apu.
Inkább azt tanulom meg így, milyen, ha az embernek NINCS pénze. Amikor kinyitottam a perselyemet egy pálcasuhintással, ott szinte semmi nem volt. Néhány apró és egyetlen bankjegy. Kis értékű. 
Ráadásul a sokszorosító bűbájok nem működnek a pénzen. Hirtelen megértettem, miért járnak a mesebeli boszorkányok rongyokban, drága ruhák helyett."

"Esküszöm, nincs semmi bajom a szellemekkel. Ha halottak akarnak lenni, én nem bánom. A probléma az, hogy a kúria komornyikja azon túl, hogy halott, szörnyen merev is. Úgy lebegett be a szobába, hogy merevebbnek tűnt, mint a tollseprűje."

"Azt mondják, a macskáknak kilenc életük van. Hát, én kis híján elvesztettem egyet az ijedtségtől!"

"- Én szembeszállok a félelmeimmel, ha te is a tieiddel..."

Ha tetszett, olvasd el ezeket is...

0 comments

Flickr Images