Swift

Egy korszak lezárul...


Lezárul egy korszak az életemben. Ma voltam utoljára dolgozni a jelenlegi munkahelyemen, a gyermekfoglalkoztató központban.
Ezek után új vizekre hajózom, remélem megvalósulnak az álmaim.

Szomorú szívvel hagyom itt a gyerekeket és a szülőket, akik a szívemhez nőttek, s hétről hétre, napról napra jártak hozzám a rengeteg foglalkozásra, amit tartottam. Ez a poszt amolyan megemlékezésféle lesz számomra, s felidézem, mi mindent alkottam az utóbbi években.
Többek között büszke vagyok mindegyik foglalkozásra, amit elindítottam. Volt, ami megtalálta a közönségét, de volt olyan is, amit a mai gyerekek már nem fogadtak be könnyen, ezért azokat levettem a palettáról. Természetesen ezt mind pozitívumként és szárnypróbálgatásként könyvelem el, nincs bennem bukásérzet, hisz lehet, hogy valamit én nagyon élveztem tartani felnőtt fejjel, de a gyerekeket nem szólította meg. Nagyon sokat tanultam, megtapasztaltam mit lehet és mit nem, mi fér bele, mivel lehet lekötni a gyerekek figyelmét, mit imádnak, mi az, amire nem vevők, s most tovább megyek.

Az én kezeim és ötleteim alatt született meg több foglalkozás, én adtam nevet és arculatot több foglalkozásnak (a plakátokat csatolom a poszthoz), amikre szintén nagyon büszke vagyok. Ezen kívül megterveztem a városi könyvtár számára 3-3 db baby boy és baby girl olvasójegyet a legkisebbek számára, amiből ugyan a távozásom miatt nem tudom, hogy ősszel végül lesz-e valami, de ezt is mérföldkőként tartom számon.

Ezek a foglalkozások, olyan formában, amiben én felépítettem nem lesznek már, de biztos vagyok benne, hogy tovább viszik őket majd a munkatársak, s a gyerekeknek nem kell búcsút venni tőlük.
Már csak azért sem, mert én sem tűnök el, s természetesen más neveken, hisz ezeket a Kapcsolatok Házának találtam ki, de folytatom olvasásnépszerűsítő programomat és a gyerekfoglalkozásaimat. Az online olvasóklub, amit szintén itt indítottam el, s tanultam közben belőle, szintén tovább megy majd, más néven, kicsit jobb formában, amire több pénzt és energiát, időt tudok fordítani, mert nem lesznek megkötve a kezeim ilyen-olyan dolgok/emberek által... Ez az olvasóklub is teljes mértékig az én ötletem és elképzeléseim alapján született, s ezt egy picit a blogom égisze alatt is vittem. 
Sajnos több tényező is szerepet játszott abban, hogy más úton folytatom tovább, ám sokkal szabadabbnak érzem magam e döntés és lépés után.

A legpozitívabb visszajelzéseim természetesen a gyerekektől és a szülőktől érkeztek, s el sem tudom mondani milyen büszke vagyok azokra a visszajelzésekre, s milyen jóleső érzést adnak számomra, amik többek között azt hirdették, hogy sírt a gyerkőc, mikor nem jöhetett hozzám délután, mert aznap nem volt programom, otthon másról se beszélt, mint hogy mikor jöhet hozzám újra, vagy hétvégén is be akart jönni a házba és alig lehetett elhúzni onnan, vagy amikor a tanárok a szülőknek dicsérik a gyerek remek szövegértelmezési képességét, a szép, folyékony olvasástudását, ami a könyvklubomnak és az olvasóklubomnak is köszönhető, amit szívvel-lélekkel csináltak és imádtak, s mikor olyan visszajelzés jön, hogy valakik az én feladatlapjaimból készültek megyei és országos irodalmi versenyre, ahol aztán még döntős és 2. helyezést is értek el, hát az valami kimondhatatlan boldogság!
A Papírszínház lenyűgöző világával több családot ismertettem meg, akik közül többen már otthon, a saját keretükkel mesélnek a gyerekeknek esténként, annyira elvarázsolta őket ez a mesélési forma. 
Az, hogy nekem mindebben részem volt, rendkívüli boldogság és sajnálom, hogy megint rajtam kívül álló okok miatt kell feladnom egy egyre bővülő ügyfélkört, de sajnos ilyen az élet. Nem csüggedünk! 

Kedves Gyerekek és Szülők! Köszönöm a sok szeretetet, amit tőletek kaptam, s találkozunk még itt, Esztergomban, ebben biztos vagyok!

Ha tetszett, olvasd el ezeket is...

0 comments

Flickr Images