Swift

Interjú Johanna Lindsey-vel...


A Mary Jo Putney interjú-fordításom igen nagy népszerűségnek örvendett a blogon, ezért úgy döntöttem, hogy készítek még ehhez hasonló bejegyzéseket. Ma az egyik legkedvesebb írónőmmel, Johanna Lindsey-vel készült interjút hoztam el nektek, amit a kiadója készített. Sajnálatos módon az írónő 2019. október 27-én, 67 éves korában elhunyt. Halála az egész világot megdöbbentette... 


SS: Mikor van a születésnapod?
Johanna Lindsey: Március 10-én.

SS: Mivel foglalkoztál az írás előtt?
Johanna Lindsey: Az írás volt a legelső foglalkozásom, melyet 23 éves koromban kezdtem el.

SS: Mi a kedvenc munkád?
Johanna Lindsey: Hmm… az írás?

SS: Hol jártál középiskolába?
Johanna Lindsey: A Kailua középiskolába jártam Hawaii-on.

SS: Van kedvenc zeneszerződ vagy zenészed?
Johanna Lindsey: Nem hallgatok túlságosan sok zenét mióta dolgozom, hiszen a munkámat csendben végzem. De ha mondanom kell valamit, akkor a Queen-t választom.

SS: Mi a kedvenc filmed?
Johanna Lindsey: Nincs kedvencem. Ha megnevetett, szeretem.

SS: Mi a kedvenc TV-showd?
Johanna Lindsey: Ez bizony a Scrubs. Azt hiszem minden eddig megjelent évadot láttam, ami elérhető.

Kérdések könyvekről és az írásról

SS: Ki a kedvenc íród?
Johanna Lindsey: Kathleen E. Woodiness és Rosemary Rogers, akik elkezdték ezt a csodálatos műfajt (Megj.: történelmi romantika).

SS: Mi az öt kedvenc regényed?
Johanna Lindsey: A ​farkas és a galamb, Sweet Savage Love (Megj.: sajnos ez nem jelent meg magyar nyelven), A ​Barlangi Medve népe és két saját írásom, a Szíved ​rejtekén és a Warrior's Woman (Megj.: sajnos ez sem jelent meg...).

SS: Van olyan könyv, amit szeretsz újraolvasni?
Johanna Lindsey: Ne nevess ki, de a saját történeteimet szeretem újraolvasni. :D Közülük némelyik ugyanúgy meg tud ríkatni, mint régen, míg mások újra mosolyt csalnak az arcomra. :)

SS: Van tanácsod kezdő írók számára?
Johanna Lindsey: Tedd bele szíved-lelked abba, amit írsz. Ha nem tudsz nevetni a saját karaktereiden, vagy nem tudsz könnyet hullatni értük és ráadásul haragot sem tudsz érezni irántuk - senki sem fogja érezni azt...

SS: Milyen visszajelzést hallasz a leggyakrabban az olvasóidtól?
Johanna Lindsey: Szeretik a Malory-kat. Nos, én is... :)

SS: Honnan jött Az én bukott angyalom c. regényed ötlete? 
Johanna Lindsey: Egy szóban – Rupert. A sorozat második kötete, az Ördögből angyal végén találtam ki a karaktert, aki azonban túl jóképűre sikerült, ezért változtattam rajta, hogy kicsit "nőiesebb" legyen a külseje. Miután megírtam a regényt, nem tudtam nem a karakterére gondolni, és átkoztam magam, amiért ilyen külsővel ruháztam fel, ezért kerestem neki egy okot, miszerint Rupert, az anyja szépségét örökölte... Fortélyos, nem? :D Aztán hirtelen hőst csináltam belőle, s így járt neki egy saját könyv, melyben megoszthatom az olvasóimmal, miért is olyan Rupert külseje, amilyen... 

Leleplező kérdések

SS: Hogyan írnád le az életed maximum nyolc szóval?
Johanna Lindsey: Pillanatnyi, békés és hatalmas nevetés. Teljességgel lenyűgöző.

SS: Hogyan írnád le a tökéletes boldogságot? 
Johanna Lindsey: Nem gondolom, hogy egyszerűen le lehetne írni a boldogságot. Nem általános, mindenkinek mást jelent. Számomra a boldogság az, ha megoszthatom az életem valakivel, akit szeretek. 

Amit az olvasók tudni szeretnének...

SS: Mi a legnagyobb félelmed? 
Johanna Lindsey: Hogy elveszítem egy szerettem. 

SS: Ha ebben a pillanatban bárhol lehetnél a világban, hol lennél? 
Johanna Lindsey: Ott, ahol most vagyok.

SS: Mi a legnagyobb hibád? 
Johanna Lindsey: Dohányzom. 

SS: Mi a legjobb tulajdonságod? 
Johanna Lindsey: Az akaraterőm, ha hagyom felszínre törni. 

SS: Melyik a legfeltűnőbb jellemvonásod? 
Johanna Lindsey: A humorérzékem. 

SS: Ki a kedvenc képzeletbeli hősöd? 
Johanna Lindsey: James Malory. 

SS: Mi az álommelód? 
Johanna Lindsey: Viccelsz? Írónak lenni... Mi lehet jobb annál?

SS: Ha életed hátralévő részében csak egy dolgot tudnál enni, mi lenne az? 
Johanna Lindsey: Ha nem gondolok az örökké tartó diétámra, akkor a pizzát választom. :D

SS: Mi az öt kedvenc dalod? 
Johanna Lindsey: What you Give - Tesla. Feelin' Way Too Damn Good - Nickelback. Overkill - Colin Hay. Feeling Good - Nina Simone. És a Judgement - Ennio Morricone.

SS: Melyik a legagyonhasználtabb szó vagy frázis, amit használsz? 
Johanna Lindsey: A király (cool). Igen, ez elég idejétmúlt, de néha napján hallhatod tőlem azt is, hogy lenyűgöző (awesome.) ^^ 

SS: Ha bármilyen tehetséget választhatnál, mi lenne az? 
Johanna Lindsey: Olajfestés. Soha nem volt nagy tehetségem hozzá és türelmem sincs ahhoz, hogy tapasztalatra tegyek szert benne, de ha lenne hozzá türelmem, az király (cool) lenne. XD 

SS: Mi a legnagyobb teljesítményed? 
Johanna Lindsey: Mindegyik könyvem felkerült a New York Times bestseller listájára és közülük négy az első helyet is elnyerte! 

SS: Ha bárki vagy bármi lehetnél, ki vagy mi lennél? 
Johanna Lindsey: Ez a kérdés ez nem igazán passzol hozzám, mivel soha nem akartam semmi más lenni, mint aki vagyok. 

SS: Ki a kedvenc képzeletbeli gazembered? 
Johanna Lindsey: A gonoszok azért léteznek, hogy gyűlöljék őket. Nincs kedvencem. 

SS: Mi az a három jellemvonás, ami a legfontosabb számodra?
Johanna Lindsey: Bizalom, megbízhatóság és jó humorérzék. 

SS: Az interjút az írónő kiadója a Simon and Schuster készítette. 
Köszönjük, Viking Hercegnő!

Magyarra átültette: S. Dalma (Caledonia Valley) 
Az interjút forrásmegjelölés nélkül más felületen megosztani tilos!

Figyelem!

Ha tetszett, olvasd el ezeket is...

0 comments

Flickr Images