Swift

David Litchfield: A ​mackó és a zongora - Értékelés - Mesevilág-péntek 36.

Sziasztok!

Ma egy nyúlfarknyi, ám felettébb bájos meséről hoztam értékelést. A mackó és a zongora címet viselő kötet David Litchfield tollából odakinn, Angliában nagy népszerűségnek örvend, s ha hihetünk a marketing szövegnek - és már miért ne hinnénk - a könyvért világszerte rajonganak a gyerekek. 
A nyári londoni utam során találkoztam ezzel a könyvvel, és tudtam, hogy nem érdemes beszereznem angolul, elvégre nemsokára érkezik magyarul is, bár a beharangozás időpontja és a megjelenés végső dátuma között rendkívül sok idő telt el, s én már azt hittem, nem is jön... (Mondjuk fogalmam nincs, hogy került egy alapvetően - a minőséget erősen megkérdőjelezhető - erotikus irodalmat forgalmazó kiadóhoz egy mesekönyv...)

Szerencsére tévedtem, és valamikor október folyamán a kötet meg is jelent, azonban az olvasására ez idáig nem kerítettem sort.

"Egy nap egy fiatal medvebocs olyat látott az erdőben, 
amilyet azelőtt még soha. 
– Mi lehet az? – gondolta. 
Félénken megérintette vaskos kis mancsával…"

A történet egy kismackóról szól, aki egy nap nagyon furcsa tárgyra bukkan az erdőben, ami fura, egyáltalán nem szép hangot ad ki magából. 
A medvebocs azonban nem győzi le a kíváncsiságát, és nap mint nap visszatér a tárgyhoz, amiből sok-sok gyakorlás eredményeképpen csodálatos dallamokat tud elővarázsolni, s játékát immár nem csak ő, hanem az erdő állatközössége is élvezi. 
Egy "szép" napon egy kislány téved be az erdőbe az édesapjával, akik elviszik a méretes példánnyá serdült medvét a nagyvárosba, egyenesen a Broadwayre...
Macink sikert sikerre halmoz, és a közönség teljesen oda van érte, ám az ő szíve visszahúzza őt a vadonba, barátai közé... 


Gyermekmese révén természetesen a történet boldog véget ér, és megtanít arra, hogy sose feledjük el, honnan is indultunk, és kik álltak mellettünk. Szerencsére ezt a mackónk sem felejti el, s bár a  nagyvárosban a szívének kedves időtöltéssel, a zenével és a zongorálással foglalkozhat, hol van az megírva, hogy egy apróbb, otthonosabb közegben ne űzhetné ugyanezt...


A történet rövid, a kötet alig 40 oldal, míg a szöveg alig pár sor egy-egy oldalon, így inkább a teljes oldalt betöltő, gyönyörű illusztráció az, ami teljessé emeli az élményt. Sajnos én többet vártam volna a történettől, egy egészen pici plusz hiányzott belőle, így nem tudok maximális csillagot adni rá, de a kötetet mindenképpen ajánlom a kisgyermekek számára! :)

Történet: 4,5/5 kismackó
Illusztrációk: 5/5 kismackó

Ha tetszett, olvasd el ezeket is...

0 comments

Flickr Images